A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Forma-1-es Azeri Nagydíj után egy új technikai rejtély került a figyelem középpontjába, ezúttal a McLaren hátsó szárnyával kapcsolatban. Oscar Piastri MCL38-as kódjelű autójának fedélzeti kamerafelvételein jól látható, ahogy a felső szárny terhelés alatt deformálódik. Különösen a felső szárny külső része dől felfelé, ahogy a sebesség növekszik.F1VILÁG.HU – Hírek
Az azeri Formula-1-es futamon Oscar Piastri, aki a 2. helyről rajtolt, parádés győzelmet aratott, megszerezve ezzel az első helyet, miután előzte az élre Charles Leclerc-et egy határozott manőverrel a 20. körben és remek védekezéssel megőrizte az első helyét. Azonban a versenyt követően felmerült a McLaren autó hátsó szárnyának rugalmas mivoltára vonatkozó kérdések, amely esetleges légellenállás-csökkentést okozhatott a verseny alatt, és emiatt a szárny szabályosságát vitatták a közösségi médiában.
Az ügy ismét felhívja a figyelmet a flexibilis szárnyak problémájára a Forma-1-ben, hiszen a csapatok folyamatosan keresik az aeroelaszticitás kihasználásának módját a teljesítmény növelése érdekében, miközben a FIA egyre szigorúbb statikus teszteket alkalmaz az ilyen alkatrészekre. Az előző szezonban bevezetett fedélzeti kamerás megfigyelés azért fontos, hogy biztosítsa a szabályok betartását, és a csapatok ne tudják kihasználni rugalmas szárnyakkal az előnyüket.
A McLaren autója jól látható fekete és fehér referenca pontokkal ellátott felső szárnyeleme és fő terelőeleme, amelyekkel a FIA meg tudja figyelni a deformációkat. Bár a szárnyak rugalmassága valóban csökkentheti a levegőellenállást és javíthatja az autó teljesítményét, a DRS-hez hasonló hatást nem tud reprodukálni. A jelenség nemcsak az egyenesekben, hanem a verseny középső szakaszában is észlelhető volt, ami újabb kreatív megoldás a Forma-1 mérnökei részéről, és egyúttal kihívást jelent a rivális csapatoknak az ilyen technológiák felhasználásában.